Pisanje z roko tokrat na daljavo
Tudi na daljavo smo se na OŠ Škofja Loka-Mesto pridružili akciji pisanja z roko, ki jo spodbuja Društvo radi pišemo z roko. Akcijo smo zopet povezali s projektom OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacija, Modeli) v katerem učitelji in knjižničarki motiviramo učence za branje in pisanje. Teden pisanja z roko 2021 je potekal od 18. do 22. januarja, a smo se odločili, da akcijo podaljšamo do slovenskega kulturnega praznika. K akciji smo pristopili vsi, saj se nam je zdelo spodbujanje k lepi, tekoči, čitljivi pisavi s pisanimi črkami, potrebno tudi pri šolanju na daljavo. Akcija je bila tako dobrodošla popestritev za učitelje in učence. Za izvedbo smo letos potrebovali nekaj več razmisleka kot prejšnji leti, ko so bili učenci v šoli. Kljub temu smo z uspehom akcije zelo zadovoljni.
Različne dejavnosti so potekale v šolski knjižnici, kjer so lahko vsi učenci našli nekaj zase. Povabili smo jih k nagradni igri, v kateri je Društvo radi pišemo z roko izbralo najbolj ustvarjalno ilustracijo, ki prikazuje leto 2021. Učenke, učenci so se lahko preizkusili v vlogi detektivk in detektivov in poiskali pare besed napisanih z roko, ki jih je napisal isti pisec. Pisali so pisma. Tokrat so pisali sebi. V pismu so zapisali svoje dobre lastnosti, talente, darove in pismo odposlali po pošti. Čez dan ali dva so ga prejeli v svoj poštni nabiralnik in so se tako med branjem spet spomnili, da so taki kot so posebni in najboljši. Čas, ko so bili otroci doma, smo v knjižnici izkoristili s povabilom, da učenci raziščejo svoj dom in mogoče odkrijejo kakšen star zapis napisan z roko staršev, starih staršev in ostalih sorodnikov. Tako so učenci odkrivali, kakšno pisavo so imeli včasih.
V 1. A so učenci narisali ilustracije po knjigi Mojiceje Podgoršek O dečku, ki je pisal pesmi. Nekateri učenci so si ob ilustracije še kaj zapisali.
Učenci 4. A so pisali pisma drug drugemu. Objavili so jih na spletnem zidu.
V 4. B so zapisali družinski jedilni list s pozitivnimi lastnostmi. Učiteljica Andreja Hafner pa je učencem napisala pismo.
Učenci 4. D so drug drugemu napisali recept za motivacijo. Zapisali so, kako se motivirajo za šolsko delo, ko se jim ne ljubi več.
5. razredi so se o pomenu pisanja z roko pogovarjali na razredni uri, ko so si ogledali posnetek iz oddaje Infodrom. Pri slovenščini je sledilo spoznavanje značilnosti ljudskih pesmi in lepopisni zapis nove različice pesmi Pleši, pleši črni kos. Pri angleščini so učenci napisali pisma učiteljici. V njih so opisali sebe in enega družinskega člana. Poleg tega so še zapisali svoj in najljubši obrok družinskega člana. Pri matematiki so učenci iz danih števil (24, 8, 6) sestavili številski izraz in ustrezno besedilno nalogo. Pri tem pa so se urili v pisanju z roko. Naloga jim je zelo dobro uspela.
V 6. razredih so otroci v sklopu obravnave odlomka iz knjige Franceta Bevka Pastirci napisali pismo prijatelju, v katerem so predstavili dogodek iz prebranega odlomka. Pismo so pisali v vlogi pastirca in ga naslovili Pozdrav s planin.
Pri zgodovini v 9. razredu so učenci ob 76-letnici osvoboditve Taborišča Auschwitz-Birkenau pisali razmišljanje z naslovom Holokavst skozi oči najstnika v času COVID-19.
Pri kemiji so učenci v okviru učnih vsebin izdelali miselne vzorce, urejali podatke v tabele, oblikovali povzetke. Učiteljica je ob tem ugotavljala, da učenci pogosteje, kot pisane črke, uporabljajo male tiskane črke.
Akcijo pisanja z roko smo zaključili na slovenski kulturni praznik. Učenci razredne stopnje so zapisali utrinek iz kulturnega dneva v nekaj povedih.