URICE NA VRTU
Prav je, da se spomnimo in vsi razmišljamo tudi v smeri, da učenci in učitelji potrebujemo možnost iti iz učilnice na zrak, da spodbujamo drug drugega in ob tem gojimo pozitivne občutke.
Naša šola že sedmo leto raziskuje in ureja košček zemlje in ustvarja šolski vrt kot prostor trajnostnega učenja, ki vključuje vztrajnost in potrpežljivost, ne pa hitenja in površnosti. Tu se nadgrajuje znanje in ustvarja medpredmetno povezovanje. Razvijamo delavnost, preudarnost, vztrajnost, samodisciplino, vrednote, ki si jih učenci morajo privzgojiti.
Vrt nam je navdih za raziskovanje in šola za življenje.
Učence s praktičnimi pristopi v jutranjih urah spodbujamo k zdravemu načinu življenja, saj se v jutranjih urah učenci sproščajo ob klepetu, opazovanju, pa tudi ob samem delu. K pouku v učilnico v šoli pridejo manj napeti, bolj mirni in motivirani za nove naloge.
To leto imamo na šoli dve skupini učencev, ki obiskujejo interesno dejavnost v povezavi z omenjenimi cilji, nalogami. Prvošolci prihajajo v kotiček na vrtu po pouku, vzgojiteljica Marjetka je njihova mentorica. Drugošolci in tretješolci že ob pol osmih zjutraj skrbijo, da vrt živi, z njimi sta Lidija in Marjeta.
Ne smemo pozabiti na pomoč skupine šestošolcev, ki so naredili deščice z napisi rastlin in jih bodo postavili na vrt, pa tudi lesene posode, kamor se bodo posadile nove rastline, ki so jih učenci vzgojili sami.
Tudi skupina sedmošolcev je pomagala mlajšim in skupaj so prelopatili zemljo in naredili gredice. Obdržali smo večino zelišč, posadili nova, posejali smo smilj, pehtran. Tudi krompir in korenje.
Gredice s cvetjem smo posuli z lubjem. Ognjič in marjetice smo še dodali.
Sodelujemo na natečaju za najboljšo sorto solat, pa smo hitro ugotovili, da je kar težko v učilnici vzgojiti sadike in postati samooskrben. Trenutno smo poskusili ponovno z novo sorto.
Pred leti smo posadili španski bezeg, vrbo ivo in brogovito. Japonska kutina in divja jablana, pa sliva že skrbno rastejo v teh letih, ko vrt nastaja. Ponosni smo, da so se obdržala ta drevesa in grmi.
V zadnjih dneh nas malo moti, ker lastniki kužkov radi puščajo njihove kakce okrog vrta ali na samem vrtu, zato smo ponovno začeli risati piktograme, ki jih bomo postavili kot opozorilo lastnikom.
Ker želimo, da ta kotiček zaživi s skupinami učencev naše šole, si prizadevamo na tem koščku postaviti tri kotičke. Iščemo imena zanje. Razmišljali smo o KOTIČKU ZA BRANJE IN GIBANJE na klopcah pod češnjo, o KOTIČKU ZA DELO PO SKUPINAH med vrbo, brogovito, španskim bezgom, japonsko kutino pa vse tja do male slive in KOTIČKU ZA DELO IN RAZISKOVANJE ZELIŠČNO ZELENJAVNO CVETLIČNEGA VRTA.
Najprej pa moramo ustvariti še tri table z imeni kotičkov.
Ogromno nalog smo si zadali , a jih uspešno izvajamo in razvijamo.
Na tem koščku zemlje nastaja UČILNICA NA PROSTEM. Na to smo ponosni.
Mentorici Lidija Hafner, Marjeta Kavčič